zaterdag 14 maart 2015

DE AFGELOPEN ZES JAAR



Mijn blog wordt vandaag 6 jaar! Wat als een experimentje -in het Engels- begon, is jaren later een echte hobby geworden. De blogfrequentie is wel gedaald, maar de goesting om te bloggen is er nog steeds of die is misschien zelfs groter geworden.



"ONDERTUSSEN IS ER VEEL VERANDERD
EN IK MAG HOPEN IN POSITIEVE ZIN."



Zes jaar geleden las ik voornamelijk Engelstalige blogs en had ik nog geen weet van heel die leuke Vlaamse en Nederlandse blogcommunity. Ik weet nog dat ik Eloleos blog ontdekte en aangenaam verrast was dat er nog tassenmaaksters in Vlaanderen waren. Bij Mme Zsazsa kwam ik vervolgens terecht toen ze volop draagdoeken fabriceerde en toen ik 'Leven met Liv' begon te lezen, was zij bezig met behang te kiezen. (Ik stelde mij Riet trouwens voor als een klein mevrouwtje met een blonde carré. Don't ask.) Dan had je nog Polkadotjes met de-geweldige-meisjes-aan-het-hek-blogheader en Justina Maria Louisa was toen nog alleen een meisjemama. Ah, the good ol' days!

De maaksels zijn er op vooruit gegaan alsook de layout en de foto's. (De spelling is spijtig genoeg wel achter gebleven.) Omdat ik van lijstjes hou, maak ik een graag een overzichtje met wat weetjes van de afgelopen zes jaar.

- Dit was mijn allereerste blogbericht, heel toepasselijk 'The beginning' genaamd. Het ging over marsepeinen rozen die ik had gemaakt om een verjaardagstaart te versieren. Binnen de 24 uur kreeg ik 1 reactie en ik was daar zó blij mee!

- Er waren in totaal 7 giveaways, waarvan 5 van zelfgemaakte spullen.

- 418 berichten werden er gepubliceerd met 5361 reacties tot gevolg.

- Emma en Mona bleek mijn allergrootste 'verkeersbron' te zijn. Haar blog alleen al bracht me meer dan 21.000 pageviews.

- In zes jaar tijd werden er ongeveer 10 recepten gedeeld, waarvan de helft met chocolade.
- Ik kocht 4 naaimachines.


- Stikte en breide om en bij de 45 cadeautjes bij elkaar.
- Knipte en naaide 9 lappendekens aan elkaar.
- Er werden ook 8 tutorials online gezwierd.

-De meeste lezers komen uit België, gevolgd door Nederland en op drie de Verenigde Staten.

-Zes jaar bloggen resulteerde in 1 boek.

-Dit is de meest gelezen blogpost (20.245 keer bekeken) en dit is de minst gelezen blogpost (19 keer bekeken).


-Dit was mijn allereerste blog-header...


-...en er volgden er nog verschillende andere de voorbije jaren.


-Ook mijn profielfoto veranderde een paar keer.

-'Waarom is de broer met een naaimachine belachelijk?' en 'Heb je daar een patroontje van?' waren de meest gestelde vragen.

-Er werden in de afgelopen zes jaar 91 tassen gemaakt. Gaande van kleine ritstasjes tot grote shoppers.

Et voilà, nu op naar de volgende 6 jaar!!!

51 opmerkingen:

  1. Waw, daar sta ik, als jonge blogger, bijzonder bewonderend van te gapen! gelukkige verjaardag en op naar meer !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je blogverjaardag! Leuk overzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! En wat een mooi overzicht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat met je blogverjaardag!
    Amai jij bent een bezige bij! Doe zo verder;) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOh wat een leuk overzicht! Ik volg al van bij het begin, en ben nog steeds de trotse eigenaar van de mooie lichtblauwe tas met srikje die je ooit weg gaf! Ze heeft enige schooljaren mijn map en boeken gedragen van en naar het werk, en is nu op pensioen wegens een gat in de bodem, het komt er maa rniet van om dat te herstellen. Nogmaals bedankt voor dat fijne cadeau en van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo tof om te horen dat je die tas ook echt gebruikt hebt!

      Verwijderen
  6. Hoera! Dat er nog vele berichten, naaisels, baksels, ... mogen volgen. Ik volg je al een aantal jaren en blijf nog steeds fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalig overzicht. Ik hoop dat ik dat binnen enkele jaren ook kan doen en wens je nog heel veel blogplezier de komende jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. proficiat ! Maar nu wee ik na 6 jaar nog altijd niet het antwoord op dé vraag over die broer :p !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je mijn broer moest kennen zou het snel duidelijk zijn! ;-)

      Verwijderen
  9. Al zes jaar wauw!!! Gelukkige blogjaardag dus lieve Annelies!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk lijstje...maar dat kan natuurlijk niet anders met zo'n heerlijke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dikke proficiat Annelies en heel veel succes verder!
    Wat ben ik blij om enkele van jouw prachtige creaties gekregen hebben,
    Ik koester ze en ben er heel fier op .
    En blijven bloggen maar!
    Van een hele fiere meter

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow 6 jaar, daar kan ik nog een puntje aan zuigen!
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hiep hiep, ferm bezig met het boek als kers op de taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn oma zou zijn: hop naar de volgende 6 (die verdubbelt graag alles, leuk zolang ge onder de tien zijt, ouder dan 30 wordt dat geweldig confronterend :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai wat een leuk overzicht. was plezierig om te lezen. Proficiat en hop naar de volgende 6 jaar e

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd!
    Een heel leuke post! Op naar de volgende 6 jaar!
    Groetjes, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd ! Mooi en leuk overzicht hier ! Je hebt al een echt archief ! :-) Keep on blogging !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja toch nog een vraagje. Waarom blog je niet meer in het Engels ? Ik overweeg het om te gaan doen want ik heb heel veel pageviews uit de VS.

      Verwijderen
    2. Omdat ik in het Nederlands toch meer genuanceerd mijn gedacht kan schrijven. Hoewel ik enorm van de Engelse taal hou!

      Verwijderen
  18. Wauw, super zeg! Ik ben net dik een jaar onderweg, maar hier gaat het bloggen een stuk minder vlotjes.. Als je nog tips voor me hebt zijn ze welkom, hoor! :-) Groetjes Lobke (iets-unieks.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Proficiat! Jij bent één van de grondleggers van het diy bloggen in België. En ik weet niet hoe het komt, maar dat zijn nog steeds de pareltjes in blogland!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een bom aan inspiratie in één bericht! Proficiat en nog heel veel jaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met je blogverjaardag. Ik lees je altijd met veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh ik ben content dat ik niet de enige ben die geen weet had van de Vlaamse/Nederlandse blogcommunity toen ze begon met bloggen :) Ik had zelfs amper weet van andere blogs tout court, feitelijk. Maar jou volg ik intussen al eventjes en ik ben alleszins van plan om dat te blijven doen. Nog veel blogplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoera voor jou, je blog en dit superleuke overzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Proficiat! Ik ben er nog geen 6 jaar bij, maar heb jouw blog wel altijd graag gelezen. Onlangs heb ik ook de stap gewaagd, ik hoop over 6 jaar ook zo'n mooie lijstjes te kunne maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. proficiat! Al zes jaar lang, goed gedaan! Ik blijf je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Proficiat! Ik was er niet van in het prille begin bij, maar toch al een viertal jaar volg ik alle beweging hier wel, je mag mij dus wel fan noemen :). En er wordt uitgekeken naar jouw tassenboek!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Maar aree, wat een heerlijk nostalgisch overzichtje, en ook Hiephiephiep Hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jawadde! Een dikke proficiat hoor! De blogs die jij volgde, waren ook mijn eerste, en inderdaad, Emma en Mona is de grootste verkeersbron.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoe leuk dat overzicht, de blogs die jij als eerste volgde waren ook mijn eerste leesblogs. Op naar je volgend overzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gefeliciteerd, Annelies! Dat er nog vele blogjaren mogen bijkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooi overzicht! En 91 tassen....... Mijn hemel! Een vrouw kan niet genoeg tassen hebben, ik weet het. Maar 91.. Hahaha! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Proficiat met je blogverjaardag! Leuke blog om inspiratie op te doen. Groetjes Z.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh wat een leuk overzicht! Proficiat... 6 jaar al!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Yuy! Proficiat! Op de volgende zes jaar. Blijven gaan met die banaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Proficiat met je 6e blogverjaardag... en.... dat er nog veeeel mooie blogposten mogen verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ene dikke proficiat met je jarige blog!Ik ben nog geen jaar bezig,lees hier graag mee en zie dat ik nog heel veel moet leren,over bloggen,over naaien,over tassen en nog zoveel meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Super leuk. En dan te bedenken dat ik zo'n BV heb ontmoet in Gent bij het maken van een pop van Tante Hilde. Op naar de 10 jaar.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Proficiat met je blog! Doe zo voort.

    Groetjes
    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen