zondag 12 april 2015

ELISABETH: EEN HOBO TAS



Een vrije dag en een lege agenda is voor mij het ideale moment om nog eens achter de naaimachine te kruipen. Dat het een tas ging worden is in mijn geval nogal duidelijk. Dat het een patroontje uit mijn boek ging worden misschien ook.
Elisabeth (2)

Elisabeth (5)

Ik maakte de Elisabeth tas: een heel grote, maar wel gemakkelijke tas. Voor de buitenkant koos ik wit/roze wol met een chevron motief en voor de voering een eenvoudig witte katoenmengeling. Het simpele hengsel is gemaakt van een stuk leer.

Elisabeth (4)

1 tas op 1 dag: juist zoals ik het graag heb!

Elisabeth (3)


Buitenstof: wol van bij Den Boom
Voering: Stoff.be
Patroon: Elisabeth tas uit De tas van Annelies

25 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel schoon, die gaat veel gebruikt worden! Ik ben ook begonnen aan een tas uit het boek, maar ben ondertussen aan wat anders bezig. Ben bang om de zeilringen te bevestigen, men eerste keer.

      Verwijderen
    2. Zeilringen zijn in het begin wel wat tricky, zeker omdat het de laatste stap is. Het is echt erop of eronder.
      Ga gewoon voorzichtig te werk, begin met een klein gaatje in je stof en als je niet zeker bent, probeer dan even op een proeflapje. Succes!

      Verwijderen
  2. Olala! Ik krijg nu heel veel zin om ook nog eens een tas te maken. Uit jouw boek, uiteraard! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig mooie tas! Ik voel ineens precies een tassennood opsteken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaaai schoon, ik moet ook nog eens een tas maken maar eerst je boek eens kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg, en zo ruim! En roze! Ik ben fan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja ik moét dringend ook nog eens een tas naaien!! Schoon deze Elisabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. waw, dat vind ik echt een zalige tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél mooi! Ik ga straks eens naar de Fnac jouw boek aanschouwen en zien of ik er me beginnen aan zie :).
    Ik ging met dezelfde stof aan de slag, in het blauw http://ofmanykinds.blogspot.be/2014/12/walk-in-park-met-de-chloe-jas.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I like! En vooral dat stofje is om duimen en vingers bij af te likken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi met dat stofje ook! Draagt ook goed om de schouder, denk ik?! En die plooi en de rongen plus hengsel maken het echt tot iets anders :)

    Alleen waar is toch de hobo?? ;) Of bedoelde je boho, hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat was me nog niet opgevallen! Ik heb het even gegoogeld en blijkbaar kan beide, zowel hobo als boho!

      Verwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh mooi! Ik ga me nu toch echt wel eens moeten verdiepen in die fournituren van jou!

    BeantwoordenVerwijderen