maandag 18 mei 2015

EEN TAS IN RUIL VOOR STOF

lili tas tote bag leather handles

Een paar weken geleden kreeg ik van een toffe madam een hele stapel stoffen cadeau. In een vorig leven was ze nog kostuumontwerpster en stoffeerder, dus er zaten echt wel leuke dingen tussen. Als dank besloot ik een tas voor haar te maken en omdat de meeste stoffen rood/paars getint waren, was de stofkeuze snel gemaakt.

lili tas tote bag leather handles

Voor de buitenstof koos ik een staal gordijnstof met een mooie dégradé en voor de voering gebruikte ik een geweldige bloemen/papegaaien stof uit de gekregen buit. Het patroon is een vereenvoudigde Lili; zonder extra bodemstof en met verkorte leren hengsels. Mijn buitenstof was wel net iets te kort en daarom zit er een extra naad aan de binnenkant bovenaan.
lili tas tote bag leather handles

De tas maakte ik twee weken geleden tijdens een bijeenkomst van Naai@Lier en hoewel het knippen en naaien heel goed vooruit ging (de tas was op 2 uur af) is het toch te zien dat concentreren tijdens zo'n naaiclubje niet altijd evident is. Mijn perfect gekozen rits knipte ik te kort af waardoor ik mij genoodzaakt zag een groen exemplaar te gebruiken. Ook het binnenzakje is niet zoals het moet. Je zou denken dat wanneer je zelf een boek schrijft dat je wel weet hoe het hoort, maar ik wisselde de twee stoffen om zodat de buitenstof aan de buitenkant van het zakje zit en de voeringstof als voering dient. Klinkt logisch, maar klopt niet.

lili tas tote bag leather handles

Vanmiddag heb ik de tas overhandigd en de nieuwe eigenaar was er super blij mee! En ik dus ook!

27 opmerkingen:

  1. HIj is prachtig, Annelies!
    Ik maakte de Lili deze week ook nog eens en maakte dezelfde fout bij het zakje: het omwisselen van buitenstof en voering. Hoe logisch dingen soms ook klinken, soms moet je gewoon niet denken maar doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt! Die zou ik kopen, mocht ik die in de winkel tegenkomen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herkende de lili meteen (en eerlijk ... eigenlijk vind ik het een beetje jammer dat de mooie buitenstof bij de lili bij het binnenzakje aan de binnenkant zit ... of misschien vind ik dat gewoon omdat het een redelijk prijzig buienstofje was ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, alweer een prachtexemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze écht schitterend,... ben zelfs een beetje jaloers,...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoooooo schoon!! Ik zou al bijna op zoek gaan naar stoffen op zolder om cadeau te doen aan jou :-) wat zal de ontvangster blij geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hzel mooi ,,,,organiseer je ook eens een workshop

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja zeg, dat is nog eens vakmanschap! PRACHTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is zowaar de schoonste tas die ik in mijn leven gezien heb! En het probleem van de rits zie ik niet. De kleur past er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtexemplaar! Daar ben ik nu eens jaloers op se want van tassen heb ik echt geen kaas gegeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben geen tassenmens en ik heb een hekel aan paars.....maar oh, wat mooooooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie tas en natuurlijk is de ontvanger hier blij mee. Wie zou hier niet vrolijk van worden?!

    Groet Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is nu nog eens ne goeie deal, geweldige tas!

    BeantwoordenVerwijderen