zondag 12 juli 2015

EEN DUBBEL RITSTASJE

dubbel ritstasje zip pouch (4)

Vandaag maakte ik een nieuw klein tasje. Op zich is het een simpel ritstasje met een hengsel, maar omdat ik bij het zoeken naar een rits twee dezelfde exemplaren tegenkwam, besloot ik om ineens twee tasjes te maken. Ze zitten aan elkaar vast met vier rivetten: twee bovenaan en twee aan de zijkant die ook de hengselhaakjes vasthouden.

dubbel ritstasje zip pouch (2)

De stof is stevig wit katoen van IKEA waar ik een simpel ruitjes patroon op tekende met een textielstift. De ritsen zijn een kringloopkoopje en de trekkers zitten met opzet aan de tegenovergestelde kant, want dit leek me handiger. Het hengsel komt nog van deze tas, maar is me iets te zwaar dus ik denk dat ik dat nog ga vervangen door een fijner exemplaar.

dubbel ritstasje zip pouch (1)

Of de stof, en meer bepaald de tekening, het zal uithouden bij dagelijks gebruik is nog maar de vraag. Voor alle zekerheid zal ik de vuilafstotende spray al maar bovenhalen!

dubbel ritstasje zip pouch (3)

27 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk idee met de dubbele tasjes. Origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt! En zeker praktisch dat het een dubbel ritstasje is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap seg! Lumineus idee om die twee tasjes zo te combineren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben ik fan van dit exemplaar! Ik wou dat ik ook een tassennaaimadam was maar tot nu toe vloek ik eerder hard bij het naaien van een tas dan dat ik kan showen met zo eens schoon exemplaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuk en praktisch tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me een handig, is een heel schoontje, en geniaal, die gridstof zo maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo origineel! En wat cool ook, zo'n zelfgetekende stof. Daar zou ik zelf niet eens opkomen, dus ik onthoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het hengsel niet vervangen, het is een toffe combinatie! Groetjes, Z.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Wat een ideaal tasje en zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooi tasje zeg!!!! Die stof... is perfect voor dit project! CHAPEAU

    BeantwoordenVerwijderen