zondag 30 augustus 2015

EEN DAGJE EINDHOVEN

Eindhoven
Onder het motto 'herinneringen maken is veel leuker dan bloemen kopen' neem ik mijn Mutti elk jaar mee op een verrassingsuitstapje voor moederdag. Drie dagen na 15 augustus gingen we net als vorig jaar weer naar Nederland. Toen stond Villa Augustus en Dordrecht op het programma, nu was Eindhoven aan de beurt.

Op een kort museum bezoekje na was ik nog nooit in Eindhoven city geweest en daarom volgden we om te starten enkele tips van Mme Zsazsa: we parkeerden aan de Bijenkorf en bezochten de stoffenmarkt. Vervolgens nam de nieuwsgierigheid het over en gingen we naar Primark. Om daar na 30 seconden al te besluiten om daar nooit nog een voet binnen te zetten. Volgens mij haalt die winkel het slechtste in de mens naar boven -zowel qua gedrag als goede smaak- en ze hebben er dan nog eens lelijke kleren ook. En zeg nu zelf: een spiksplinternieuwe jeansbroek voor 3 euro? Dan loopt er ergens toch iets serieus fout?



"VOOR WIE LAST HEEFT VAN CLAUSTROFOBIE
WAARSCHIJNLIJK NIET ZO IDEAAL,
VOOR NAAILIEFHEBBERS ECHTER EEN KLEIN PARADIJSJE."



Nadien verkenden we de binnenstad en aten we erg lekker op de Markt. Heel lang zijn we in het centrum niet gebleven want tegenwoordig zijn er toch overal dezelfde winkels. Behalve dan dit geweldige naaiwinkeltje misschien. Voor wie last heeft van claustrofobie waarschijnlijk niet zo ideaal, voor naailiefhebbers echter een klein paradijsje.

Ook Strijp-S stond op de agenda, maar omdat het Mutti haar dag was en zij mocht kiezen, gingen we in de plaats daarvan naar een aantal kringloopwinkels. Vervolgens brachten we nog een blitsbezoekje aan Piet Hein Eek en troonden dan terug richting België. De dag werd afgesloten met een ongepland bezoek aan de BFF in Overpelt en heerlijk ijsje op het dorpsplein van Neerpelt.

Wat ik onthoud van Eindhoven zijn de de lekkere stroopwafels, de talrijke grote (lelijke) gebouwen, de fijne stoffenmarkt en die geweldige booglamp die ik niet gekocht heb in de kringloopwinkel. Want het is verdorie waar wat ze zeggen: "Nothing haunts us like the things we did not buy."

Eindhoven

Eindhoven

Eindhoven

Eindhoven

Eindhoven

Eindhoven

9 opmerkingen:

  1. Wij waren er vrijdagnamiddag nog met de baby en we hebben ook gewoon genoten! Eindhoven, altijd leuk om er te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had vandaag naar Eindhoven willen gaan maar onverwachts moeten gaan werken en omdat ze zo een heet weer voorspelde ben ik niet geweest.Woon jij in de buurt van Neerpelt?Dat is kort bij mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik woon in de buurt van Lier. Maar mijn beste vriendin is de liefde gevolgd naar Limburg en woont nu in Overpelt.

      Verwijderen
    2. Ja dat is natuurlijk een goede reden om naar Limburg te verhuizen ;-)

      Verwijderen
  3. Leuk om te lezen! Ik ben net naar Middelburg geweest en daar heb je ook echt aangename adresjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb een tijdje in Eindhoven gewerkt.. ik denk dat daar mijn liefde voor stoffen ontstaan is op die zalige stoffenmarkt ;-)

    of de bijenkorf .. het doet me nostalgisch denken aan de lunchwandelingen met 'witte bol"..
    het gaf me toch een héél ander gevoel dan shoppen in belgie !

    (psss je zou eigenlijk eens moeten terug gaan als het licht festival is)



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu ben ik wel benieuwd naar die 'witte bol'...en dat lichtfestival ga ik zeker onthouden. Bedankt voor de tip!

      Verwijderen