donderdag 24 september 2015

DOODGEWONE IRRITANTE DINGEN

asshole parking

In januari maakte ik in navolging van Kelly al een lijstje van mijn favoriete, doodgewone dingen die het leven wat mooier maken. Nu ben ik van nature niet de meest Vrolijke Frans en dacht ik dat het ook wel eens tijd werd om een lijstje te maken van de kleine, irritante, ergerlijke dingen in het leven. Het druilerige weer van vandaag is hiervoor het gepaste decor*.

-Egoïstische parkeerders. De foto hierboven is er een mooi voorbeeld van. Andere voorbeelden kan je vinden op het fietspad, het voetpad, het zebrapad, voor je oprit en 2 cm naast je autoportier.


-Clichés in magazines, bv. 'Ik hou van meubels met een verhaal' (Tafels kunnen niet praten, zeg gewoon dat je graag bij de kringloop winkelt.) 'Ik hou van eerlijke en pure ingrediënten' (uhg!) en 'Deze ruimte is het hart van het huis.' (Simpelweg de keuken dus.) Of 'de leefruimte'. (Tenzij je thuis ook een sterfruimte hebt, kan je ook gewoon 'de living' zeggen hoor.)


-De voedsel-gestapo die de laatste jaren overal opduikt. Vet is ongezond, suiker is slecht, koolhydraten zijn verbannen, melk is totaal verkeerd, vlees is afschuwelijk en gluten zijn des duivels. Sorry Pascale, maar met 3 kerstomaten en wat fleur de sel heb ik niet gegeten.


-Meisjes en vrouwen die hun handtas aan hun elleboog hebben bungelen. Ik weet eigenlijk niet waarom het mij irriteert, but it does.


-Nieuwsreporters die nog steeds ter plaatste zijn wanneer iedereen al naar huis is. Meestal staan ze dan ergens in het donker of voor een gesloten deur en moeten ze enkel en alleen nog een reportage aankondigen. Seriously, dat kan toch ook vanuit de studio?


-Het gebrek aan alstublieft en dankjewel. Het zijn maar twee simpele woorden dus gebruik ze. En ja, ik verbeter je als je ze niet zegt.


-Een spoel dat op is wanneer je nog 10 cm moet stikken.


-Wijn snobs. En dan vooral het hele toneeltje van draaien met het glas, neus in het glas, proeven en lucht tussen je tanden zuigen. Om dan vervolgens te knikken naar de ober en met een uitgestreken gezicht te zeggen dat het van een goed jaar is of zo. (Terwijl 95% van de bevolking geen flauw benul heeft van waar ze mee bezig zijn.)


-Rozijnen. Eerst en vooral waarom wil iemand van een lekkere, sappige druif een zielig en verschrompeld stukje fruit maken om het dan vervolgens proberen te verkopen als 'gezonde snoepjes'? Fruit is geen snoep, daar is het veel te gezond voor en waarom eet je dan niet gewoon een druif? Oh, en koekjes met rozijnen die eruitzien als chocolate chip cookies zijn de reden waarom niemand te vertrouwen is.


-Websites die een belachelijk ingewikkeld wachtwoord eisen met daarin zeven letters, vier cijfers, acht verschillende leestekens, dertien hoofdletters, twee hiërogliefen, elf runentekens en een smiley. Wat is er nu zo belangrijk dat het op die manier beveiligd moet worden? (Ja, bibliotheek Lier, ik kijk naar u.)


-En ten slotte: politieke correctheid ten allen tijden. We moeten ALTIJD geduldig, verdraagzaam, lief, kalm, diplomatisch en beschaafd zijn, maar soms heeft een mens toch eens zin om gewoon:


Gelukkig is er op zo'n moment nog Miss Kaandorp om ons van een gepast lied te voorzien. Een dikke merci daarvoor.


*Ik zaag misschien heel veel, maar nooit over het weer!
Alle GIF's via GIPHY

46 opmerkingen:

  1. Hahahahahaah, zo herkenbaar hilarisch! Ik kan je lijstje nog aanvullen:
    De wandelclub die onze schoolomgeving vol auto's zet omdat hun zjat koffie uitgeschonken wordt in de nabijgelegen parochiezaal. Eerst wandelen ze gelijk nen halve zot 10 km, nadien zijn ze te tam om 50m verder te stappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woehaa en ...Yes - die van de bungelende handtassen staat ook op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ja, lang geleden. Zo'n leuke film! Ik zag niet meteen wat de link was, maar Google bracht snel raad. Misschien is toen onbewust mijn aversie voor rozijnen ontstaan... ;-)

      Verwijderen
  4. als ik je tegen zou komen, zou ik me al niet zo meer op mijn gemak voelen, want je ergert je wel aan veel ;-)
    Gelukkig kwam er op het einde Brigitte Kaandorp. Ik ben ook zwaar fan.

    PS. mijn ergernis zijn de woorden "manlief", "de kids" en het gebruik van Comic Sans. Lastig, want alle drie veel voorkomend.
    En ik heb ook een grondige hekel aan duiven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ik bijt niet hoor!

      Ocharme dat je je ergert aan Comic Sans, want dat zie je nog heel veel voorbijkomen!

      Verwijderen
  5. Hahahahaha, gewoon geweldig. Ik voeg heeeeel graag mensen die zoiets hebben van toe. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, de voedsel-gestapo! Omdat de trien van het medisch onderzoek mij helemaal deed flippen omdat ik een te hóge cholesterol had (en al die dingen opdreunde: niet teveel koolhydraten, veel fruit en groenten, gans verbaasd dat ik vegetarisch eet maar dan mocht ik zeker geen burgers eten want die zitten vol vet en suiker, o wee!) En ja, nu kan ik ermee lachen, want uit een uitgebreidere bloedafname bleek bijna de helft goeie cholesterol te zijn en was de conclusie van mijn huisarts dat ik heel gezond eet (en dus wel burgers en ook heel veel brood en nee geen havermout ;-)). En dan die Pascale: spaghetti van courgette, seriously? Ik denk dat ik daar een kwartier mee verzadigd zou zijn.
    Ik moest zo vaak lachen met je blogpost, dankjewel daarvoor :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha. ik ben we een behoorlijk vrolijke Frans, maar veel van dit is zo waar! (rozijnen!!!) Heerlijke ochtendlectuur, dit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eigenlijk wilde ik niet reageren, omdat je ergernissen voor mij niet herkenbaar zijn, maar je blogpost heeft me achtervolgd in mijn dromen. Ik voelde me een beetje als Annelyse, denk ik. Je leek me iemand heel erg lief en verdraagzaam, vermoed ik, maar dat (onnozele, ik weet het ook wel) idee is bij deze dus totaal gaan vliegen :) Enkel in het laatste puntje kan ik je dan ook nog goed volgen: we moeten niet altijd lief en verdraagzaam zijn :)

    En als je nog eens een irritante-dingen-post schrijft, lees ik hem gewoon niet, dan kan ik wel beter slapen, haha :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, het was niet de bedoeling om je nachtmerries te bezorgen!
      Je mag trouwens gerust zijn over een vervolgpost, want ik ben niet van plan om er eentje te schrijven. Ik hou namelijk niet van mensen die veel zeuren. (Oeps, nog een ergernis ;-))

      En ik ben nog steeds lief en verdraagzaam hoor :-) Alleen niet perfect.

      Verwijderen
    2. Hahaha, ergernissen alom! Wees gerust: vannacht droom ik wellicht van je boek of een van je patronen, want vanmiddag plan ik om aan een volgende tas te beginnen :)

      En ook: ik heb vanmorgen mezelf niet helemaal goed uitgedrukt: ik ben daar ergens een 'altijd' vergeten. Ik ben ervan overtuigd dat je heel lief en verdraagzaam bent - in 't algemeen, maar dus niet altijd. Wat perfect is! Of imperfect! (hé hé, da's knipoog naar Esprit) 't Is allemaal oké!

      Verwijderen
    3. Oef! Ik had al schrik dat ik je op de een of ander manier beledigd had...

      Ik kijk al uit naar je volgende tas!!! :-)

      Verwijderen
  9. Hilarisch! Vooral met die gifjes er bij :)
    En neen, ik volg je niet helemaal, maar ieder zijn ding, toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken nog eentje - deze ochtend nog gebeurd. Een kleine BMW sportwagen die in het druk verkeer op de autostrade met zijn lichten flikkert en met zijn pinker wilt aangeven dat hij heel gehaast is en wilt voorbijsteken. Zelf rij volg je de snelheid van je voorligger en steek je zelf auto's op het linker baanvak voorbij. Zelfs in een bocht wordt er met de lichten geflikkerd! Als je dan na enkele meters op een baan komt waar mijn achterligger mij perfect kan voorbijsteken, blijkt hij plots niet sneller te kunnen dan 128!! "Ik rij met een bmw en iedereen moet voor mij wijken" - gelijkaardig aan het parkeerprobleem hierboven. Ergerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. LOL, alleen moet ik toegeven dat ik wel graag rozijnen eet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. jaha, die handtassen daar snap ik ook niets van. Heerlijk stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hihi, wel enkele herkenbare dingen! Behalve die rozijntjes dan! Hmmm, zo lekker. En zelf worden we ook allemaal meer een rozijn tegen het einde van ons leven, dus daar kunnen we toch niet tegen zijn he :). Of zijn het enkel de jonge druifjes die tellen :)?

    Mijn grote ergernis: mensen die dwarsliggende straten blokkeren als ze in de file staan. Seriously! Laat gewoon 3 meter plaats open en iedereen die de straat wil oversteken kan door. Er gaat echt wel geen auto uit de lucht komen vallen om dat plekje in te nemen.

    Het verkeerd gebruik van de woorden 'zelf' en 'zelfs'

    Dubbel parkeren op straat voor (met accenten :)) een parkeerplek. Parkeer je toch gewoon, luierik!

    De postbode die mijn brieven half in de brievenbus stopt. Tja, als er een hele dag een la maison victor uit mijn brievenbus hangt te bengelen durft hij wel eens weg zijn tegen s'avonds!

    Hondenpoep, voor mijn deur, hondenpis, tegen mijn gevel... Echt, als ik iemand betrap die voor mijn deur staat te kakken, dan smeer ik het hele goedje over baas en hondje. Met plezier! Of ik achtervolg je stilletjes en kom dan enkele weken mijn gevoeg in je brievenbus stoppen. Revenge :).


    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijke blogpost.
    Beaam de ergernissen maar maak me er verder niet te druk in.
    Heb ook niks met rozijntjes, eet ook liever the real thing, gewoon een druif. Dochter van 3 vindt dit van rozijntjes: "mama, dat is precies mini kaka, bah" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Whahahahaha, hilarisch en zó herkenbaar!! *fluistert*: behalve de rozijnen, die vind ik lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig! Ik sluit me helemaal aan bij de handtassen. En de rest ook eigenlijk.
    En mensen met kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ken er nog een paar.
    Soms moet je het eens kunnen zeggen. Hoe lief je ook bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Yes to all! (behalve de rozijntjes dan, liever dat in mijn koekjes dan zwarte chocolade :-) ! ) Mijn persoonlijke ergernis op dit moment: u en uw. Hoe moeilijk kan het zijn? Hoewel ik vermoed dat het gewoon te veel moeite kost om de 'w' de typen, gezien mijn taalstudiegenoten het ook vertikken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb genoten v je repliek!😃
    Je pen... vliegt vlot over het papier. Ik genoot en lachte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Moeha! Zalig!
    Wijnsnobs die beginnen over hoe "fruitig" de wijn is, krijgen van mij altijd de repliek: "Ja goh, da's gemaakt van druiven en druiven zijn fruit. Geen wonder dat dat fruitig is hé,". Standaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schitterend !
    Het hart van het huis.... dan vraag ik me altijd af waar de rest van de organen zich bevinden.
    Rozijntjes vind ik wel lekker, en drie kerstomaatjes met fleur de sel dat noemt men een aperitiefhapje, de echte maaltijd moet dan nog beginnen, zou Pascale dat weten?
    Als deze post onder de rubriek gezeur past volgens jou, zeur dan alsjeblieft nog maar wat verder !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hihi, was er geen koffie in huis toen je deze post schreef? Maar herkenbaar hoor... de meeste toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oei, nu ben ik toch ook een beetje bang en geïntimideerd :-)
    Nog een ergernis: mensen die 'en dergelijke' zeggen op tv, terwijl niemand dat ooit "in het echt" zegt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hihi, super! De meesten moge er bij mij ook op, en nog wat meer :-). Maar kijk, relativeren is ook niet mis, dus er af en toe eens goed mee lachen, helpt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha, zalig. Er zijn nog mensen die zich doodergeren aan die wachtwoord-toestanden: https://www.facebook.com/permalink.php?id=107661129275525&story_fbid=844739542234343
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Man, dat van die bungelende handtassen...het lijkt of tienermeisjes een uniform hebben de laatste tijd, jeans, ballerinas, sweater van Hollister en bungelende handtas, kan ik me zo aan ergeren. Laatst zei de dochter van 11, die heeft een schone sweater aan, komt er hier nie in he.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ego-parkeerders: check
    Gebrek aan elementaire beleefdheid: check
    Dat van die spoelen: check, aangevuld met die "ik krijg die spanning nooit nog goed" avonden waarbij ik na 10 keer stikken en tornen NIKS verder ben geraakt
    Politieke correctheid: check

    Van de rest heb ik minder last :)

    Annelyses "kids" en Comic Sans zijn dan weer wél heeeeeeeel herkenbaar!
    Ik heb trouwens ook ooit eens zo'n lijstje gemaakt: https://ktoblogt.wordpress.com/2015/01/26/dagdagelijkse-ergernissen/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt mijn dag net een beetje opgefleurd :-)

      Verwijderen
  28. Zuster van... Gij zijt een mens naar mijn hart !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lol! Soms is je gewoon eens goed ergeren stiekem leuk ;-) En herkenbaar. (An)

    BeantwoordenVerwijderen