donderdag 3 september 2015

EEN MOESTUINTAS VOOR MME ZSAZSA

Moestuintas 1

Ergens begin februari 2014 mailde Mme Zsazsa me met de vraag of ik voor haar een tas wou maken. Meer bepaald een moestuintas voor in haar boek: De moestuin van Mme Zsazsa. Dit leek me wel een toffe uitdaging aangezien ik nog nooit van zo'n soort tas had gehoord. Daarom stuurde de madam wat inspiratiefoto's door zodat ik een beter beeld kreeg van de stijl en kleuren die ze leuk vond.

Moestuintas


Moestuintas
Ik ontwierp een simpele, stevige tas met veel vakjes en koos voor voornamelijk gerecupereerde materialen: legerzeil, stalen van gordijnstoffen en zetelleer, een judoband als hengsel, een oud tafelkleed voor de voering en een tweedehands kampeermatje voor de bodem. Enkel de ruitjesstof, het garen en de fournituren zijn nieuw.

Moestuintas

Moestuintas

Moestuintas 6

Aangezien dat er een strikte deadline was en de tas zo snel mogelijk richting Meerhout moest, heb ik niet echt geweldige foto's van de tas kunnen maken. Niet zo erg natuurlijk want hij is in vol ornaat te bewonderen in het boek!

12 opmerkingen:

  1. ik vind het boek geweldig maar je tas ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, wat een uitdaging! En zulke coole materialen dat je koos, ik zou daar niet eens op komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super mooie en handige tas. Ik zie hem ook wel zitten als handwerk/brei/haak tas. Mag het iets lichter eventueel, maar echt een prachtexemplaar!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. weer zo super tas, die zou ik ook wel in mijn moestuin kunnen gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaaw, handig voor wie een hele dag het veld in trekt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Men vraagt en jij draait ! En hoe ! Dat is toch gewoon de max !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap! Die stof, dat model, echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. en komt daar dan ook een patroontje van *willen wij natuurlijke weten"

    BeantwoordenVerwijderen