zondag 18 oktober 2015

EEN TASJE VAN WOL EN LEER

Inge tasje met wol en leer1

Op de Bigblogameetup 2 in maart leerde ik Evelien van de blog Sewbidoo kennen. We raakte aan de praat omdat we beide een boek hadden gemaakt/gingen maken voor Lannoo en dit met dezelfde redacteur, fotograaf en grafisch vormgeefster. Ik een tassenboek en zij een jurkenboek. Evelien stelde een hele hoop vragen en ik vond het geweldig te horen dat al mijn twijfels en bedenkingen voorafgaand aan mijn boek niet zo vreemd waren geweest. Een boek schrijven is plezant, heel leerrijk en uitdagend, maar ook met momenten een bron van stress en (onnodige) zorgen.



"UITEINDELIJK KWAM IK TOT EEN REDELIJK DEFTIG
RESULTAAT EN STUURDE IK HET NAAR
ONZE REDACTEUR HEIDI DIE ZO
VRIENDELIJK WAS OM HET OP DE BOOKLAUNCH
AAN HET FEESTVARKEN TE OVERHANDIGEN."



Op vrijdag was het dan de langverwachte booklaunch van '200 jurken' en dat verdient een cadeautje. Ik maakte het Inge tasje uit 'De tas van Annelies' uit grijze wol en stukjes leer. Voor de binnenkant gebruikte ik appelblauwzeegroen katoen, een kleur die in de cover van Eveliens boek terugkomt. Het taspatroon paste ik wel een beetje aan. De flap vooraan werd niet afgewerkt met bieslint maar omgekeerd en doorgestikt. Een magneetsluiting met een leren detail zorgt voor de finishing touch.

Wanneer het tasje af was, viel het mij op dat de flap zeker een 1 cm uit center stond. Dat is niet zoveel, maar op zo'n klein tasje valt dat enorm op. Lostornen was dus de boodschap en het op de een of andere manier terug zien vast te krijgen een uitdaging, want binnenste buiten keren behoorde niet meer tot de opties. Na wat gepruts koos ik ervoor om een stukje leer aan de flap te bevestigen en deze vast te zetten achteraan. De open naad van het tasje naaide ik eerst vast met de naaimachine en nadien met de hand. Uiteindelijk kwam ik tot een redelijk deftig resultaat en stuurde ik het naar onze redacteur Heidi die zo vriendelijk was om het op de booklaunch aan het feestvarken te overhandigen.

Evelien, nog een dikke proficiat met je boek! Je mag er terecht fier op zijn en geniet nu maar van alle complimenten en de welverdiende rust!

Inge tasje met wol en leer2

Inge tasje met wol en leer3

Inge tasje met wol en leer4

Inge tasje met wol en leer5

11 opmerkingen:

  1. Een heel mooi tasje om in stijl op één van haar 200 jurken te dragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke oplossing. Grote ogen naar de perfectie van de nestelringen, ik leverde er vandaag een bittere strijd mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een schoontje! Een tasje met een hoog aaibaarheidsgehalte. Knap! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi!! Jouw tassen zijn altijd zoooo stijlvol! Begin je geen eigen tassenlijn? Ik word zowiezo klant!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar zal ze zeker en vast héél content mee zijn !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ge deed het nog maar eens, zo'n prachtige tas maken. Schoon #zoektondertussenaljeboekopdeplank ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie tas, perfect voor de winter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief en prachtig kado! Ze was er vast eeg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen