dinsdag 3 november 2015

#PROJECTORDE

project orde (1)

Het is gebeurd. Project Orde is eindelijk afgerond: de zolder is helemaal opgeruimd en terug spic en span!

Ik ben uiteraard een echte gelukzak als het op hobbyruimte aankomt. Geen stof knippen op de keukentafel of patronen overtekenen op de vloer van de living voor mij. Ik heb een hele kamer ter mijner beschikking en hoef daar met niks of niemand rekening te houden. Het nadeel natuurlijk is dat het opruimen er soms bij inschiet. Licht uit, deur toe en de rommel is weg.

Niet echt natuurlijk en soms loopt het qua puinhoop echt de spuigaten uit.  Zo ook toen en daarom was het hoog tijd voor actie.

project orde (3)

Ik kocht twee witte Malm kasten bij Ikea en vulde die tot de nok met stoffen en naaispullen. Een plexi letterkast uit de kringloopwinkel doet dienst als garenrekje en eronder zitten schoendozen met spullen die ik weinig nodig heb. Vlieseline zit in de bruine schoendoos en de spoelen liggen er bovenop. De Tivoli die ik deze zomer won, kreeg ook een plaatsje bovenop de kast, samen met wat foto's en boeken.

project orde (4)

project orde (5)

Vier van de zes lades zijn gevuld met stoffen; deze vouwde ik met behulp van een mal ongeveer allemaal even breed. Ook in het blauwe ladekastje zitten nog kleine lapjes stof.

project orde (9)

Mijn Pfaff naaimachine heeft een vaste plaats op de naaitafel en mijn Bernina en overlock houden de wacht op een kringlooptafeltje. (Normaal hebben ze elk een beschermhoes, maar voor de foto is dat niet zo mooi.)

project orde (7)

Grote lappen stof en leer zitten op een rol en liggen onder de grote tafel op Samla bakken. In die bakken zitten er allerlei spullen en eentje ervan is gevuld met hele kleine lapjes stof.

project orde

Daarnaast zijn er nog twee hele grote bakken met in de ene allemaal tassen en in de andere nog meer stof. De kartonnen dozen zijn gevuld met kokers knopen.

project orde (2)

Een van de oorspronkelijk metalen rekken heb ik behouden en daar staan allerhande dozen op. Hierin zit gereedschap, fournituren, verf en patronen. In de houten lectuurbakken zit er papier en tijdschriften. Het blauwe tafeltje dient dan weer om mijn laptop op te placeren en door het extra plankje onderaan hoeven de kabels ook niet meer op de grond rond te slingeren. Ideaal dus.

project orde (8)

project orde (6)

Om goed te zijn heb ik eigenlijk nog twee of drie kasten nodig om al mijn stof en spullen in op te bergen, maar voorlopig laat ik het hier bij. Het is al een hele verbetering en alles is terug overzichtelijk. Perfect om weer aan de slag te gaan, want er staat nog van alles op de agenda: een tablethoes, een gordijn, een kleed, een pyjamabroek, een tas, ...

project orde (10)

29 opmerkingen:

  1. machtig mooi plaatsje! Genieten, puur genieten dat is het hé!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Project orde: 10/10 Ik kan er een voorbeeld aan nemen. En hoe zalig is dat zeg,... dat raam vlak boven je naaimachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er een heerlijke kamer uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, een kamer om helemaal tot rust te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Good Job, amai seg ! Dat je alle stoffen passend geplooid hebt in die lades... chapeau !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi mooi! goed werk geleverd, lijkt me een zalig plekje om je terug te trekken en te werken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Netjes !!! Mij viel meteen je strijkplank met mooi houten onderstel op!
    En deze dagen naaien met open venster ... zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Leuk naaiplekje! Geniet van de orde!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Leuk naaiplekje! Geniet van de orde!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gezellig ....en wat ben ik blij dat hier niet alleen de kasten uitpuilen met spullen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een verschil! Precies een winkeltje nu, alles zo mooi gesorteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, tikkeltje jaloers van jouw ruime kamer! Daar kan ik alleen maar van dromen ...
    Veel creativiteit gewenst in jouw spik-en-span kamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi! Ik zit nog in de pre-organisatie fase :). Een en al rommel voor de moment. Maar ik ben net mijn lessen biochemie aan het voorbereiden en lees dat elk systeem streeft naar maximale entropie (chaos en rommel dus). Het ligt dus niet aan mezelf, rommel maken is een spontaan proces :).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat inspirerend! En wat een goed opbergidee voor de garenklosjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. och daar ben ik toch wel jaloers op hoor :)
    komaan uitbouw! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo proper en netjes!! ik heb ook een eigen naai en hobby ruimte, maar eigenlijk gebruik ik die niet want ik naai alleen als de kindjes slapen en op die plaats maakt het naaimachien teveel lawaai. Niet goed over nagedacht dus ;) Maar goed bezig ben jij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jaloers, dat lukt mij nooit van mijn leven, zoveel orde!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zalig plekje! Ik ben zo jaloers op de orde, de lichtinval, de mooie inrichting :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een project zeg! Het resultaat mag er méér dan zijn #lichtelijkgezondjaloers

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooooh waaaaw, wat een heerlijke naaiplek! en o zoooo veel orde, amaai!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Amaai! Dat is helemaal Pinterest ready. Bij mij zou het na een dag al weer om zeep zijn en zou er weer van alles rondslingeren. Misschien moet ik ook maar eens van #projectorde doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goed gedaan, Annelies, ziet er een zalige plek uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Als je ooit een professionele sprong wil wagen ... onze zolder ligt nog meer overhoop ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo mooi! Ik was er aan begonnen, na twee maanden al terug pure chaos! Ik ga een voorbeeld nemen aan jouw kamer. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo gezellig, naaien met schaapjessloefen in die pracht van een kamer!

    BeantwoordenVerwijderen