donderdag 31 maart 2016

BEERTJE SPRATT

beertje Spratt (1)

Omdat ik zin had om iets te naaien, maar omdat ik geen tas (nood aan afwisseling) en geen kledij (te groot, te moeilijk) wou maken, koos ik voor een knuffel. Geen idee waarom eigenlijk want ik heb totaal geen doel voor het ding. Toch was het een fijn tussendoortje aan de naaimachine.

Ik tekende een eenvoudige beer waarvan het voor- en achterpand gewoon dezelfde zijn. De twee poten en oren tekende ik uit de losse pols meteen op de stof en stikte die ook zonder veel afmeten of spelden vast. Voor de neus knipte ik een hartje uit een lapje zwarte stof en de ogen en mond werden met DMC-garen erop genaaid.

Het moeilijkste van het hele ding was het T-shirtje. Hier heb ik toch even moeten nadenken over hoe zoiets nu juist in elkaar zit. Wegens te ingewikkeld liet ik de mouwen achterwege en werden het gewoon twee armsgaten.

Tijdens het fotograferen van beertje Spratt kwam hij mij op de een of andere manier bekend voor, maar ik kon niet direct thuisbrengen aan wie hij mij deed denken. Het was pas bij het uploaden van de foto's dat mijn frank viel: hij is de pluche tegenhanger van Septimus Spratt, de geslepen butler van de immer geweldige Lady Violet Crawley.

Nu weet ik ook wel dat beertje Spratt niet direct een show stopper is en er nogal bric à brac uitziet. Toch weet hij mij te charmeren en ook bij de nichtjes valt hij in de smaak. Er is al een regeling getroffen bij wie hij mag slapen wanneer ze volgende keer komen logeren!

beertje Spratt (5)

beertje Spratt (2)


15 opmerkingen:

  1. Ik vind dat niet te doen: dat jij zegt dat hij er nogal bric á brac uitziet terwijl hij zo in een hippe kinderwinkel zou kunnen zitten. Hij ziet er Scandinavisch uit joh, helemaal cool!
    Downton Abbey volgde ik nooit, dus die Septimus moest ik even googlen. En dan: hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is ontzettend schattig! Dedju dat ik het geduld niet heb voor die dingen, tijdens het tekenen van het patroon zou mijn aandacht al wegvliegen naar de jurkjesstof-stapel :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier komt weinig geduld bij kijken hoor! Dat patroon tekenen heeft ongeveer 1 minuut in beslag genomen. Het is enkel dat t-shirtje dat mijn geduld op de proef heeft gesteld.

      Weet je, ik zal in de toekomst de beren maken, maak jij dan de mini-kleedjes er voor. ;-)

      Verwijderen
  3. Erg leuk. Zag in een bus in Den Haag vandaag een knuffel aan een kinderwagen hangen, waar waarschijnlijk een speeldoosje in zat met een trekring eraan, waardoor het waarschijnlijk een deuntje kon produceren. Moest gelijk aan jouw beer denken. Groet MiekeR

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie knuffel met (uiteraard) een hoog knuffelgehalte! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moh hij is kei kei tof!!! niks bric en brac.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar zo koddig! Chapeau dat ge dat zo uit uw pols tovert! Ziet er helemaal niet bric à bracht uit. Heb al veel bric à brac'erig in de winkel zien liggen voor veel geld.

    BeantwoordenVerwijderen