zondag 27 maart 2016

KAASTAART

kaastaart (1)

Af en toe krijg ik zo ineens zin om iets te bakken en dan liefst iets dat ik nog niet eerder maakte. Deze keer koos ik voor een gebakken kaastaart. Ik gebruikte dit recept, maar de frambozen verving ik door dikke druppels chocoladedeeg -zoals hier perfect wordt voorgedaan- en in plaats van kruimeldeeg koos ik voor zanddeeg.

Eerder maakte ik al de klassieke platte-kaas-taart variant met gelatine en ik moet zeggen dat ik die toch liever eet. Het kan natuurlijk ook aan het recept liggen -dat ik niet fatsoenlijk volgde- en moet ik volgende keer maar eens dat van haar proberen.

In ieder geval: het was lekker en vooral leuk om nog eens iets te bakken.

kaastaart (2)

kaastaart (3)

kaastaart (4)

7 opmerkingen:

  1. Lap, nu zit ik hier met water in mijne mond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn foto's die zo uit een foodmagazine kunnen ontsnapt zijn,...en het ziet er inderdaad wel lekker uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er echt belachelijk lekker uit. Maar dat kan natuurlijk ook aan jouw fotokwaliteiten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De taart was overheerlijk! Bobonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn god, na een overdosis eten afgelopen paasweekend had ik het nooit gedacht maar je laat me watertanden!

    BeantwoordenVerwijderen