woensdag 2 maart 2016

ODE AAN DE WONDER CLIP

DSC_0059












Oh, Wonder Clip, oh Wonder Clip,
wat zijt gij toch een schoon object!
Voor je kunststof klauwen vol grip
verdien je het allergrootste respect.

Kortgeleden verscheen je in mijn bestaan
en wat was ik heuglijk verrast.
Sindsdien heb je me telkens bijgestaan,
je bent letterlijk mijn houvast.

Jouw voorgangers gaven snel een krak of knak,
menigmaal werden ze domweg bot.
Hun bestemming was dan de vuilnisbak.
Dat was hun wrede, onafwendbare lot.

Maar jij, jij Wonder Clip, bent steeds paraat.
Geen naad te dik, geen stof te glad.
Je doet je plicht zo adequaat,
voor elke naaister, een ware schat!

Geen vinger die nog bloedt,
geen stof die nog plooit.
Vaarwel aan de tegenspoed!
Ik weet, jij verlaat me nooit.

Want tussen scharen, garen en resten stof,
door jouw kleurrijke jas vind ik je steeds weer.
Daarom ook deze rede vol lof,
je doet me reeds snakken naar meer.

20 opmerkingen:

  1. Ziet er super uit, maar ben dat nog nergens tegen gekomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee wat het is, maar zalige ode :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag ze voor het eerst vorige week op naaiweekend en ben meteen verkocht. Snel een boeltje inslaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha ik zag ze vorig weekend ook voor het eerst. Waar kocht jij je kleurrijke exemplaren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht ze bij Madeline De Stoffenmadam in Lier.

      Verwijderen
  5. De hippe, kleurrijke miniversie van de ouwe wasknijpers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HILARISCH! :-)

    Http://tussensoepenpatatten.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, geweldig!! Mss moet ik hier de wasknijpertjes ook maar eens vervangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige ode! Maar ik had er nog nooit van gehoord :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben ook blij met de mijne!Toffe tekst heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog nooit gebruikt maar die ode kan mij nog op andere gedachten brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kreeg er ooit eentje cadeau van PiekeWieke en bestelde er meteen bij. Superhandig spul inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wonderlijke vrouw, jij vertelt mij zowaar wat ik hebben wou!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmmm, ik heb ze nog nooit geprobeerd, daar moet precies eens verandering in komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoorde er al van, dat moet écht wonderlijk spul zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijke ode. En ik geef je 100% gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha leuk geschreven! Ik kende ze nog niet maar je hebt mijn nieuwsgierigheid gewekt :-)

      Verwijderen