maandag 4 april 2016

EEN VRAAG VOOR JULLIE



Velen onder jullie hebben waarschijnlijk al gehoord van de brand die in januari Madeline De Stoffenmadam trof. Ondertussen is de nieuwe winkel al weer een tijdje open en zijn de workshops ook terug gestart, maar de financiële 'kater' die overblijft vraagt uiteraard wat meer tijd om te temmen.

Daarom ontstond er in de dagen na de brand het idee bij een aantal bloggers om workshops te organiseren ten voordele van Madeline. Ook bij mij werd er gepolst of ik interesse had in het geven van een tassenworkshop en in al mijn enthousiasme zei ik meteen 'ja'.

Nu, dat enthousiasme is er nog steeds, maar naar invulling toe is het een beetje blanco in mijn hoofd. Verder dan 'tas' ben ik nog niet geraakt en daarom had ik graag wat feedback van jullie gekregen. Als jij een workshop zou volgen, wat voor soort tas zou je dan graag willen maken? Een eenvoudige, maar perfect afgewerkte tote? Een kleinere, maar superhandige schoudertas? Een hippe bucket bag? Of misschien heb je nog een ander model in gedachte? Zijn er technieken waar je graag meer over wil weten?

Ik hoor het graag in de commentaren! Alvast bedankt!


20 opmerkingen:

  1. Voor beginner is een simpele tote workshop wel interessant denk ik, maar ikzelf zou dan liever voor iets gecompliceerder kiezen! Het hangt er allemaal van af wat je doelpubliek is! Ik zou persoonlijk wel wat meer willen weten over hengsels, lederen hengsels, rivetten, nestelogen... Dat soort dingen, want daar heb ik geen kaas van gegeten ;-) Maar als je een workshop wil organiseren die ook voor echte beginners toegankelijk is, is zo'n tot bag of ja, misschien een hippe bucket bag wel iets!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De schoudertas zou ik wel zien zitten. Maar hoewel een tote misschien simpel is het vasthechten van die lederen schouderriemen met die studs of hoe moet ik dat noemen zou ik daarvan wel willen leren. De zaken die KellyJade aanhaalt wil ook wel leren want daar zie ik tegenop om er alleen aan te beginnen. Afhankelijk wanneer de workshop doorgaat, ben ik kandidaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, eindelijk een tassen workshop van jou! Daar kom ik vanuit Gent voor naar Lier. Ik zou heel graag de tote of Bucket bag leren maken. Net als bovenstaande dames ontzie ik mij het inslaan van de ringen en andere tassenspecifieke zaken... Graag leer ik dat dan. Hopelijk tot snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eentje waar veel in kan maar toch een apart vakje voor sleutels

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een handtas, maar niet te klein. Eentje met een lang hengsel voor over de schouder, aanpasbaar zou fijn zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ja, ja.... De technieken... Je weet wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een handtas, die ik schuin over mijn schouders kan dragen bv. Zo'n dubbel-ritstasjes- principe interesseert me nog altijd (even groot als Marie, zodat ook alles erin kan)! (en ik zou echt niet weten hoe ik daaraan moet beginnen).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het lijkt me leuk om iedereen te laten kiezen welk patroon ze mogen gebruiken uit je boek, en dan kan jij je focussen op de moeilijkere technieken en het niet stap voor stap mee uit te leggen. Of je laat mensen je hulp inroepen waar nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt leuk :) Als tassenleek zijn een aantalbasistechnieken wel leuk... de basisnaaitechnieken heb ik wel onder de knie, maar als je vooral kleding maakt, dan is een tas toch helemaal iets anders en blijven er toch een hoop drempels... Benieuwd wat er uit de bus gaat komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jajaja, die technieken met dat leer en die metalen dingskes enzo op een handige tote!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook voorstander van al die technieksjes en een mooie tote

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het eerste wat ik bedenk als ik je vraag lees, is: rivetten! Een tas met rivetten dus, graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als ik die bucket bag bekijk zitten er daar wel wat rivetten in. Alleen thuis zie ik mij dat nog niet zo snel doen, maar met een beetje hulp......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leen Bellekens6 april 2016 om 09:41

    Een handtas, met zakjes aan de binnenkant, ik zou graag leren hoe je binnenzakjes maakt met een rits! Hiervoor kom ik graag van Leuven!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Top idee. Voor mij ook liefst een workshop met rivetten, nestelogen, evt. verwerken van (kunst)leder...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Top idee. Voor mij ook liefst een workshop met rivetten, nestelogen, evt. verwerken van (kunst)leder...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een workshop van jou: ik schrijf me direct in! 😀 ik zou heel graag willen leren hoe je de fantastische details doet waaronder de leren handvaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een super handige schoudertas. Misschien is een herhaling van Van Katoen in het MIAT een idee? De dag met de workshops. Ik vond dat toen supertof.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen