zondag 3 april 2016

FLORENCE FLAIR

florence skirt (1)

Eindelijk. Dat is het eerste woord dat bij me opkomt nu ik deze rok heb gemaakt. Het is al sinds deze instagram van september vorig jaar dat ik de maxi rok uit Eva's boek, Urban Style wil maken. Wegens gebrek aan tijd, stof en -eerlijk is eerlijk- een beetje schrik van kledij naaien en grote stukken stof, kwam het er niet van. Maar na het zien van deze mooie exemplaren ben ik dan toch maar in gang geschoten.

De stof vond ik al tijdens de solden in Kapellen voor 2 euro de meter en volgens de verkoopster is het zijdekatoen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is een hele fijne en redelijk doorschijnende stof. Daarom kocht ik ook heel dunne katoen als voering, eveneens aan 2 euro de meter. De elastiek komt van bij Madeline en is roze met glitters. (Merci Nancy, voor het kleuradvies!)

De rok maak je op maat en bestaat uit een rechte lap stof met plooien. Hoe eenvoudig dat ook is dat volstond voor mij om niet in staat te zijn om de rok te voeren. Ik wou namelijk niet dat de voeringrok even groot zou zijn als de buitenrok, want dan zou het te breed en zwaar worden, maar ik kreeg het niet in orde. Dus dat idee werd gauw overboord gegooid en het werd een Florence Flair uit 1 laag stof.

Voor u nu denkt dat ik met een doorschijnende rok de straat op ga (Wat ik in al mijn onwetendheid in het verleden al heb gedaan en totaal niet aan te raden is! #nightmarematerial), geef ik graag mee dat God of een of andere slimme dame niet voor niets de onderrok heeft uitgevonden en ik daar dan ook dankbaar gebruik van zal maken.

En vergeef mij de overload aan schoenfoto's. De sneakers zijn nieuw en ze zijn wit en dat laatste zullen ze niet lang blijven. Vandaar dit kleine aandenken aan deze bijzondere tijd.

florence skirt (4)

florence skirt (2)

florence skirt (3)


Stof: Alinvent
Elastiek: Madeline de Stoffenmadam
Patroon: Florence Flair uit Urban Style
Soundtrack tijdens het naaien: Podcast met Lena Dunham

12 opmerkingen:

  1. Leuk die foto's van je schoenen en je rok die beweegt!Tja wit gaan die niet lang blijven maar ze kunnen misschien af en toe in het wasmachine een toerke draaien? ;-) Heel mooi fris stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie rok en origineel in beeld gebracht :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel geslaagd! Ideaal voor een mooie zomeravond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HIj staat je supergoed!!! Flower power.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schrik van kledingnaaien? Terwijl jij zo'n tassenkoningin bent? Wedden dat kleding veel makkelijker is? Althans, dat denk ik toch altijd als ik jouw perfecte tassen zie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt tof! Misschien moet ik me er ook eens aan wagen. Vroeger nog gehad maar vraag me af of het me nog zou staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt tof! Misschien moet ik me er ook eens aan wagen. Vroeger nog gehad maar vraag me af of het me nog zou staan.

    BeantwoordenVerwijderen