zaterdag 28 mei 2016

MAKE DO AND MEND

Make do and mend (1)

Bij het opruimen vond ik een vestje dat al enige tijd wachtte op wat verstelwerk. Er zat een gat bovenaan in het achterpand en een kleintje in de schoudernaad. Omdat het stoppen van kleren niet echt mijn sterkste kant is en ik het ook geen leuk werkje vind, loste ik het probleem op een andere manier op.

Eerst streek ik kleine stukjes plakkatoen op de gaatjes en naaide daarop wat over en weer. Dan knipte ik drie gouden, leren sterretjes, kleefde deze vast met textiellijm en naaide ze vervolgens vast met de naaimachine. Hoewel er maar twee gaten waren, koos ik voor drie sterren om het evenwicht te bewaren.

Nu is het te hopen dat het goudkleurige leer wat afslijt in de wasmachine, want het is toch nog een beetje te 'blingbling' naar mijn goesting.

Make do and mend (2)

Make do and mend (3)

21 opmerkingen:

  1. Blingbling is hip, Annelies! En dit is supercool! Zo'n vestje zou ik meteen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh ik hou wel van bling bling, tog gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 3 sterren voor je hippe verstelwerk! ★★★

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi en creatieve afwerking... gaatjes hebben dus ook voordelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. There's no such thing as too much bling. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee! Het ziet er ook veel leuker uit dan verstelwerk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! En tof, heb je gewoon gouden leer in huis, hoe cool is dat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n leuk idee! Ik weet wat gedaan de volgende keer dat ik gaatjes in een trui ontdek :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ongelooflijk geestig zeg! Ik kan niet eens gaatjes stoppen, dus dit idee pik ik ooit eens in :).
    Maar of het nu gaat om gaatjes verstoppen, een mooie tas of mandjes maken, je weet me telkens weer te raken met je prachtig oog voor detail en bijhorende foto's, ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk gedaan! Ik zou 'm ook echt zo dragen hoor, en ik zou 'm ook zo kopen in de winkel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik verstop gaatjes ook liever dan ze te stoppen :) Mooi gerepareerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk opgelost!! Veel beter dan gewoon verstelwerk! (dat hier ook altijd blijft liggen)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het prachtig en ook supermooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat is een leuk idee!!! dankjewel voor de tip!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een nieuw sterrenmeisje is geboren :-)

    BeantwoordenVerwijderen