zondag 22 mei 2016

TEXTIELBOX DOOR LOTTE MARTENS VOOR LECHAPERONUNLIMITED

stoffen textielbox


Vorig jaar volgde ik een erg fijne workshop bij Lotte Martens en toen ik een tijdje geleden de vraag kreeg om een selectie stoffen van een nieuw project van haar mee in de kijker te zetten, moest ik geen twee keer nadenken. Niet alleen omdat ze erg mooie stoffen maakt, maar voornamelijk omdat ik grote bewondering heb voor wat ze doet. Ze werkt enorm hard om haar eigen bedrijf op te bouwen en dit in een niet voor de hand liggende sector. Dat verdient respect, y'all!

Het nieuwe project waarvan sprake, is een samenwerking met LECHAPERONunlimited en bestaat uit een textielbox met daarin 13 stoffen met verschillende kleuren, textuur en prints. Ik kreeg vier stoffen toegestuurd en maakte vier heel verschillende dingen.

De eerste twee stoffen werden echte knutselprojectjes en hiervoor werd het lijmpistool bovengehaald in plaats van de naaimachine.

boutonnière

Van het eerste stofje maakte ik een boutonnière. Het stevige vilt met gouden bedrukking komt mooi tot zijn recht en wat groene vilten blaadjes maken het geheel af.

Textielbox collage  2

Stof nummer twee werd omgetoverd tot strikjes om zo een paar simpele teenslippers te pimpen. Het imitatieleer leent zich hiervoor perfect en verwerkt erg gemakkelijk. Beetje werk, groots effect!

georg strikken

De andere twee lapjes gingen wel onder de naaimachine. De jersey stof werd geappliqueerd op een sweater. Mijn eerste gedachte was om de trui zelf te maken. Mijn tweede gedachte was 'who am I kidding' en ik gebruikte vervolgens een grijze sweater uit mijn kleerkast. De grijze tinten en zilveren toetsen van de stoffen matchen perfect en het hart is zoals een hart hoort te zijn: groot.

jersey hart

Textielbox collage

Van het laatste lapje maakte ik de meest eenvoudige clutch ooit. Gewoon een reepje wegsnijden uit het midden, rits erin vast stikken en de vervolgens de onder- en zijkanten naaien. Geen voering, geen keergaten, geen gedoe en alle aandacht voor de prachtige stof.

clutch felt wool

Ondertussen gingen al verschillende andere bloggers aan de slag met de textielbox en deze creaties kan je vinden op hun blog: Petrol & Mint, Straightgrain, Hilde@home, Paspelpoezen, Compagnie M, Van Jansen, Remi & Henri, Ik ben Vink en With love by Eva.

Stoffen te koop bij LECHAPERONunlimited
Patroon strikken
Handleiding bloem

Met dank aan vader en Poppemie voor het poseren. :-)



18 opmerkingen:

  1. leuke originele ideetjes voor deze lapjes stof die prachtig zijn maar waarvan ik het toch echt jammer vind dat er geen grotere afmetingen van bestaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat verwerkte je de stofjes origineel! Inderdaad jammer dat sommige lapjes niet groter zijn. Anderzijds maakt dat het ook net uitdagend om er een tof projectje voor te bedenken. ❤ voor de stof en een 10 voor jouw verwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die slippers, die sweater, die clutch: ik wil!
    (En de boutonnière ook als ik een man was.)
    ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel erg leuk, en zo origineel wat je ermee deed! ik ben helemaal fan van de clutch en de slippers!!! en van de rest ook hoor, maar die twee spannen de kroon :-) echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ma zo leuk allemaal! Ik zou volledig blokkeren en geen gedacht hebben wat te moeten maken, moest ik zo'n vraag krijgen. Heel leuk gedaan allemaal! Vooral fan van de slippers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik was ze nog nergens tegengekomen (ik volg blijkbaar nog maar weinig naaiblogs tegenwoordig!), maar wauw wauw wauw, inderdaad! Fan van alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Z W A A R onder de indruk. Mah zo tof, en zo goed gevonden allemaal. Wat ben ik saahaai.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n groots creatief brein ! Schitterende resultaten !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig hoe creatief jij aan de slag ging! Helemaal out of the box, die eerste twee. En die laatste is zo. mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Man, hoe origineel allemaal ! Supermooi ! Heel erg van van de trui en de clutch !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. die teenslippers... Zalig!!! Ook de andere projectjes zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. de clutch! voor mij aub! En ik ben geen tassennaaister, maar zoals jij het beschrijft: dat moet mij ook lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waw, Annelies! Wat een prachtige, creatieve stuks maakte jij met de stofjes. Die sweater zou mij wel passen denk ik :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mah, geweldig!!! Vooral die teenslippers vind ik super!!

    BeantwoordenVerwijderen